Sunday 8 February 2015

Muffiny jak pączki

Robiłam je już kilka razy i absolutnie je uwielbiam,szczególnie jeszcze ciepłe.A że już za dwa tygodnie bedę musiała zrezygnować kompletnie z moich "cheat mealow",bo konkurs sie zbliża wielkimi krokami i muszę zrzucić trochę tłuszczu to piekę teraz moje ulubione rzeczy.

Na 12 będziecie potrzebować:

Formę na muffiny wysmarowaną masłem albo wyłożoną papierkami do muffin.

Suche składniki:

200g mąki
110g cukru najlepiej drobnego do wypieków
2 łyżki cukru waniliowego
Łyżeczka sody oczyszczonej
Pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie suche składniki wymieszaj w misce.

Mokre składniki,które ja mieszam w plastikowym dzbanku,bo tak mi najłatwiej:

100ml jogurtu naturalnego albo kefiru
2jajka 
Łyżka ekstraktu waniliowego
140g roztopionego masła

Wszystkie składniki ubić razem.


Oprócz tego potrzebujemy 12 łyżeczek dżemu lub marmolady,smak zależy od tego co lubicie,ja użyłam malinowego.
Plus około 100g drobnego cukru do obtoczenia muffin po upieczeniu.


Mieszany suche składniki z mokrymi.Do foremek na muffiny nakładamy po łyżce ciasta ,na to kładziemy łyżeczkę dżemu i przykrywamy kolejna łyżką ciasta.Pieczemy 16-18min w temp. 180C,bez termoobiegu.
Po tym czasie zostawiany je na 5 minut do przestygnięcia, a następnie każdą zanurzamy w cukrze,stawiany na kratce i zostawiamy na kolejne 10min i możemy wcinać.




No comments:

Post a Comment