Sunday 16 November 2014

Cynamonowe zawijasy

Wlasnie zobaczyłam,ze mój poprzedni wpis nie wyświetla sie na blogu.Wiec jeszcze raz.

Będziecie potrzebować na 9 zawijasów:

Opakowanie ciasta francuskiego-jak sie komuś chce może je zrobić samemu,ja użyłam gotowego

Cynamon mielony okolo 2 łyżek,jak ktoś chce może dać więcej 

Cukier brązowy - 3 łyżki 

Cukier waniliowy-1 łyżeczka

Masło-6 łyżek plus do wysmarowania blachy na muffiny

Wyjmującego ciasto wcześniej z lodówki,jak macie juz gotowe rozwalkowane to rozwinie je ,żeby troszkę zmiękło .Tylko poczekajcie najpierw z 10-15 minut.Jak nie macie juz rozwałkowanego to musicie je rozwałkować na prostokąt około 30 na 45-50 cm.

Roztopcie 2 łyżki masła,a resztę zmiksujcie z 2 łyżkami  cukru na puszysta masę.Nastepnie po łyżeczce włóżcie na dno kazdego zagłębienia na muffiny.Pamietajcie robimy ich 9.

Rozwałkowany płat ciasta smarujemy roztopionym masłem i posypujemy cukrem wymieszanym z cukrem waniliowym oraz na koniec posypujemy cynamonem.Ja dodatkowo posypuje to jeszcze rodzynkami i migdałami,ale nie trzeba.
 Zwijamy ciasto dłuższym bokiem i ta roladę kroimy na 9 kawałków.Kazdy wkładamy na wierzch masy maślanej .Pod formę podkładamy tace do pieczenia albo większa blachę,bo masło narobi bałaganu 😄

Pieczemy około 20-25 min w 200 C.

Następnie wyjmujemy i po jakiejś minucie odwracamy na tace która była pod spodem.Tym sposobem na wierzchu kazdego zawijasy uformuje sie klepiąca warstewka.

Poczekać jakieś 10-15minut , żeby troszkę ostygły i gotowe.Mozna polukrować,ale nie trzeba bo same w sobie są bardzo słodkie.Uwaga-uzależniają!!!

Jak upiekłam pierwsza porcje to teraz słyszę od T. codziennie prośbę o kolejne i kolejne.Przez ostatnie 2 tygodnie tym sposobem to jest jedyne co pieke i czekam aż mu sie znudzą .










No comments:

Post a Comment